Vid beställningar över 1000 SEK, leveranskostnader 0 SEK                      


SWE

VANLIGA FRÅGOR

1. Registrering

a. Varför lönar det sig att registreras som användare?

Genom att registrera dig kan du handla i webbutiken snabbare. Tryck på "Registrera" -knappen och fyll i registreringsformuläret. Fyll minst i alla fält markerade med * och acceptera slutligen användaravtalet. Kom ihåg att uppdatera ändrade uppgifter vid behov, så att vi kan upprätthålla en god och professionell service.

2. Hur hittar jag en viss produkt?

I Fixus-webbutik kan du beställa ​​både bilmärkesanpassade och icke-bilmärkesanpassade (universala) ​​produkter. Märkesanpassade produkter kan du hitta enkelt med hjälp av registernummersökning. Alternativt kan du välja fordonet via menyerna. Du kan söka efter produkter för det valda fordonet antingen via menyer eller genom att ange ett sökord på fordonets produkt sökfält (Sök efter produkter till det valda fordonet). Om du vet produktens OE-nummer kan du skriva in den direkt i sökfältet (Sök efter produkter). Icke-bilmärkesanpassade (universala) ​​produkter kan du söka med allmän sökning eller bläddra igenom olika kategorier.

Med visa produkterna -knappen kan du välja hur produkterna visas på rutan. Listvyn visar produkterna under varandra och en del eller all produktinformation, beroende på mängden av informationen. I rutnätsvyn visas tre produkter på samma rad utan produktinformation. Du kan sortera/filtrera produkter som visas, t.ex. enligt tillverkare eller monteringssida. Sorterings-/filtreringsmöjligheter varierar mellan olika produkter.

a. Allmän sökning

Ange sökord(en) i ”Sök efter produkter” -fältet och tryck på Enter eller förstoringsglasikonen med markören (muspekare). Som sökord kan du använda produktnamn, en del av namnet, artikelnummer, OE-artikelnummer eller varumärke. Snabbsökning går igenom alla produkter där det angivna sökordet finns. Produkterna visas i nummerordning efter eventuella kampanjprodukter.

b. Sökning efter produktgrupper

Du kan söka efter produkter enligt produktgruppen. Följ sökvägen från Produktgruppsökning till undergrupper, och vidare till den önskade produkten. Observera att samma produkt kan erbjudas i flera olika förpackningsstorlekar. Produkterna listas i artikelnummerordning.

c. Sökning efter registernummer

Bilmärkesanpassade produkter hittar du snabbt med registernummersökning. Ange fordonets registernummer i fältet och du får fram produkterna lämpliga för bilen, sorterade efter produktgrupper. Följ sökvägen från produktgrupperna till undergrupper och vidare till den rätta produkten eller använd genvägarna till de vanligaste reservdelsgrupperna som syns direkt.

På produktlistan som öppnas hittar du delarna i artikelnummerordning. Observera att det kan finnas ytterligare specifik information om modellen bakom reservdelen som måste uppmärksammas för att få rätt del.

För att göra rätt val, dra nytta av bilderna, den specifika informationen och måtten som har bifogats till produktuppgifterna. Om du är osäker på vilken del som du borde välja, kontakta gärna vår kundservice info@fixusnet.se

d. Sök efter produkter som är lämpliga för det valda fordonet

När du har valt fordonet kan du söka med sökord alla produkter som passar fordonet i fråga. Även allmänna sökningar och sökträd står fortfarande till ditt förfogande.

e. Kampanjprodukter

Aktuella kampanjprodukter och deras produkt- och prisinformation finns på framsidan och i menyn ”Erbjudanden”.

f. Produktinformation

För att se all information för en viss produkt, klicka på produktnamnet i produktlistan.

Produktinformationssidan visar dig utöver normala produktbeskrivningar eventuell ytterligare information och eventuella kompletterande produkter. Produktbeskrivningarna kan också innehålla en produktbild eller en teknisk ritning som kan öppnas i en större version i ett separat fönster. Produktbeskrivningen kan också innehålla monterings-/användningsinstruktioner i pdf-format. Produkten kan läggas direkt i varukorg från listvyn eller från produktsidan. Ange önskat antal direkt i fältet framför varukorgen eller använd knapparna +/- för att lägga in önskat antal. Flytta sedan det önskade antalet till varukorgen genom att klicka på ikonen Lägg till i varukorg.

3. Hur köper jag produkter?

a. Varukorg

När du har samlat in alla produkter i varukorgen kan du se korgens innehåll genom att klicka på "Köp varorna" -knappen i varukorgen.

På displayen ser du din produktkorg tillsammans med prisinformation. Här kan du ännu kontrollera produktbeskrivningarna, ändra mängd, ta bort rader eller vid behov radera hela din beställning.

När du har ett önskat antal produkter i varukorgen kan du antingen skriva ut allt som en inköpslista eller placera en order genom att gå till kassan.

b. Skriva ut en inköpslista

Om du vill skriva ut innehållet i varukorgen som en inköpslista, klicka på ”Skriv ut korgen”.

c. Kundinformation och orderbetalning

Innan beställningen skickas in måste du fylla i väsentlig information.

Om du har tidigare registrerat dig som kund hos Klarna, kan väsentlig information hämtas med hjälp av din e-postadress och postnummer.

Som betalningsmetod erbjuder Fixusnet.se:

  • Kreditkort: Visa och MasterCard.
  • Klarna-faktura, delbetalning och Klarna-konto

Mer information om betalningsmetoder finns i leveransvillkoren.

När den väsentliga informationen syns på displayen, tryck på knappen Köp.

d. Orderbekräftelse

När du har godkänt din beställning får du fram en orderbekräftelse som visar både din egen kontaktinformation och information av Fixus-butiken som du valde samt de beställda produkterna. Orderbekräftelsen med samma information skickas även till din e-postadress.

4. Hur levereras ordern?

Varorna levereras med Postens tjänster. I kassafasen kan du välja önskad leveransmetod från de tillgängliga alternativen. Ange ditt postnummer i sökfältet och välj sedan avhämtningspunkten i listan som öppnas. För mer information om leveransmetoder och betalningar, se leveransvillkoren.

5. Kan jag returnera varorna jag har köpt?

Som konsumentkund hos Fixusnet.se webbshop har du rätten att returnera eller byta ut produkten/r inom fjorton (14) dagar efter mottagandet av försändelsen. Vid retur måste produkten vara oanvänd och även förpackningen måste vara i säljbart skick. Produkterna får inte fästas på plats och de elektriska anordningarna och elkomponenter får inte anslutas.

Vid retur måste produkten vara oanvänd. Om produkten inte är i säljbart skick eller visar tecken på användning eller skador (på grund av skäl som vi inte har påverkat), förbehåller vi oss rätten att inte acceptera retur eller rätten till rimlig ersättning. Se villkoren för returer i leveransvillkor.

6. Hur returnerar jag en stompantsprodukt?

Tillverkarna återanvänder stommar av pantsatta produkter som en del av deras tillverkningsprocesser, vilket förbättrar produktåtervinningen. Pantavgiften läggs till i priset av den pantsatta produkten. Avgiften återbetalas mot den gamla renoverbara produkten till det bankkonto som du har angett. Den gamla produkten måste returneras i den nya delens originalförpackning i sin helhet. Pantavgiften återbetalas inte om den returnerade varan är skadad (inte renoverbar), tagits isär eller om delar saknas. Returproduktens stomme måste vara intakt. Om du är osäker, kontakta först vår kundservice info@fixusnet.se.

Du ansvarar själv för kostnaderna för att returnera den pantsatta produkten.

Pantavgifterna varierar beroende på produkt. Den giltiga pantavgiften läggs automatiskt till i beställningen/varukorgen.

7. Vilken typ av garanti får jag på mina produkter?

Garantin omfattar tillverknings- eller materialfel under garantiperioden. Garantin gäller inte slitdelar såsom bromsbelägg.

På basis av garantin förbinder sig Fixusnet.se webbshop:

att utan kostnad reparera, ersätta eller kompensera produkter som har tillverknings- eller materialfel som väsentligt påverkar användbarheten samt förpliktar sig att ersätta för eventuella kostnader för omedelbar reparation och montering till ett självkostnadspris som är nödvändigt för att rätta till felet. Som Reparerings- och monteringskostnader godkänns faktureringsföretaget som utfört reparationen eller monteringen i enlighet med de inskickade kvittona, dock högst enligt normala ledtiderna inom branschen. I händelse av reklamationer kontakta alltid först kundservicen direkt ...

De produkter du beställer via Fixusnet.se beviljas minst av följande garantivillkor:

  • Bilreservdelar: 12 månader eller 20 000 km enligt tidigare uppnådd gräns
  • Tillbehör och tilläggsutrustning: 6 månader
  • Verktyg, maskiner och anordningar, elverktyg, trädgårdsverktyg, trycktvätt, dammsugare: I konsumentbruk 1 år ifall produkten har använts i det syfte för vilket den tillverkades.

Garantin täcker inte fel som uppstått på grund av:

  • normalt slitage
  • bristande underhåll
  • felaktig montering
  • felaktig användning
  • användning som strider mot tillverkarens rekommendation
  • vattenskador
  • övriga externa faktorer eller
  • produkter som har monterats i fordon avsedda för tävlingsbruk.

Garantiperioden börjar när produkten levereras till dig. Garantin beviljas till den första användaren av produkten. Om produkten eller reservdelen byter ägare förlängs den ursprungliga garantiperioden inte.